“Recruitment is een vak. Daar heeft LEAN HR ons de laatste jaren bewust van gemaakt. We konden maar lastig antwoord geven op de verschillende uitdagingen die op ons afkwamen. Denk aan de vergrijzing, personeelstekorten en hoe om te gaan met de verschillende nationaliteiten en generaties op de arbeidsmarkt. LEAN HR heeft ons niet alleen geholpen met de instroom van nieuw personeel maar ook met het behouden van personeel door gebruik te maken van hun onboarding modellen bijvoorbeeld.”
Zo draagt het bouwen van communities bij aan blijvende relaties en een krachtig werkgeversmerk
✅ Dit is hoe je als werkgever snel schakelt in een veranderende arbeidsmarkt en toptalent aantrekt
✅ Praktische tips om jouw vacatures onweerstaanbaar te maken voor de beste kandidaten.
✅ Zo speel je slim in op de veranderende eisen van werknemers en blijf je aantrekkelijk als werkgever
✅ Ontdek hoe je een krachtig werkgeversmerk opbouwt en constant zichtbaar blijft bij de juiste doelgroep
✅ Hoe community recruitment bijdraagt aan meer én betere potentiële werknemers

Wat zeggen onze tevreden klanten?
“Monier zoekt met name personeel binnen productie en logistiek. We hebben daarbij veel concurrentie van andere bedrijven die soortgelijk personeel zoeken. Standaard vacatureteksten waren niet meer onderscheidend en het was nodig om meer persoonlijkheid uit te stralen. Daar helpt LEAN HR ons al jarenlang mee. Verhalen van medewerkers, foto’s en video’s van de werkplek hebben laten zien wat ons bedrijf uniek maakt en daardoor hebben we mensen aangetrokken die écht bij ons passen.”
Bas Boonen - HR Business Partner bij Monier

De huidige aanpak van personeelswerving werkt niet meer
De huidige aanpak van personeelswerving levert niet meer de resultaten op die je als bedrijf nodig hebt. Standaard vacatureteksten en het plaatsen van advertenties op jobboards trekken wel sollicitanten, maar niet de juiste mensen. Kandidaten zoeken tegenwoordig meer dan alleen een baan. Ze willen zich verbonden voelen met de cultuur van een bedrijf, groeien in hun rol en werken met collega’s die dezelfde waarden delen. Dit vraagt om een andere benadering.
In plaats van alleen vacatures in te vullen, ligt de focus tegenwoordig veel meer op het bouwen van sterke communities.
Door relaties te creëren met potentiële medewerkers, zelfs voordat ze actief op zoek zijn naar een nieuwe baan, kun je hen aantrekken op een manier die veel verder gaat dan een standaard sollicitatieprocedure.
Dit zorgt niet alleen voor een betere match, maar ook voor langdurige betrokkenheid en loyaliteit.
Ben jij klaar om de potentie van communities in te zetten voor je personeelswerving?
