Surface Treatment, een bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling en toepassing van hoogwaardige technische oppervlaktebehandelingen van aluminiumproducten voor industriële toepassingen, werkt al enige jaren samen met LEAN HR. Ruud Gielen (CEO): “Openstaande vacatures werden bij verschillende uitzendbureaus neergelegd en dan zagen we de sollicitaties wel binnenkomen, vrij transactioneel dus. LEAN HR gaat hier op een totaal andere manier mee om en dat is juist hun kracht.”
In de uitzendwereld wordt recruitment regelmatig zwart-wit gezien, waardoor het dus een heel transactioneel proces wordt. “Maar LEAN HR doet veel meer dan puur en alleen het leveren van kandidaten. Ze willen weten wat het DNA van ons bedrijf is, welk type mens erbij past, hoe de recruitment daarop aangepast moet worden én welke branding daarbij hoort,” vertelt Ruud.
Employer branding
Surface Treatment was niet heel bekend in de regio Maasbracht, terwijl het toch een serieus bedrijf is met meer dan 110 medewerkers. “Door middel van het inzetten van employer branding heeft LEAN HR ons geholpen het bedrijf op de kaart te zetten. We hebben een werken-bij website die door LEAN HR beheerd wordt waar duidelijk wordt wie we zijn, wat we doen, wie we zoeken en wat we te bieden hebben. De samenwerking tussen LEAN HR en opdrachtgevers gaat dus veel verder dan alleen schuiven met cv’s. Het gaat echt om die duurzame verbinding op de arbeidsmarkt.”
Recruitment op maat
Surface Treatment voert oppervlaktebehandelingen uit voor complexe industrieën zoals de luchtvaart of defensie. Dit vereist dan ook veelal personeel met bepaalde kwalificaties. Ruud gaat verder: “Door de communities van LEAN HR ontstaat er een netwerk van geschikte en potentiële kandidaten waarmee je in contact bent. Maar wat hier écht de meerwaarde van is, is dat juist de complexere vacatures gevuld worden omdat je vraag en aanbod op de juiste manier bij elkaar brengt. Tenslotte staat het totaalplaatje centraal; in plaats van het transactionele proces wordt er gekeken naar de juiste balans voor werkgever en werknemer.”
Nauw contact en samenwerking
Juist het duurzaam verbinden op de arbeidsmarkt, onder andere door altijd in contact te blijven met de opdrachtgever en (potentiële) kandidaten is belangrijk voor LEAN HR. “Wat LEAN HR heel goed doet, is contacten onderhouden en dicht bij mensen staan. Dit wordt gedaan zonder puur en alleen naar de winst te kijken. Regelmatig hoor ik van collega’s bij Surface Treatment dat ze heel blij zijn met de werkwijze van LEAN HR, omdat ze juist naar behoeften van kandidaten kijken.” Ook voor andere zaken zoals het faciliteren van opleidingen of cursussen, zoals een taalcursus kon Surface Treatment bij LEAN HR terecht.
Als bedrijf groei je mee
LEAN HR speelt voortdurend in op de trends in de arbeidsmarkt, en daar hoort de huidige herpositionering ook bij. Ruud vindt dat LEAN HR zich hierdoor juist onderscheidt van reguliere uitzendbureaus. “Doordat LEAN HR continu meebeweegt, worden wij daar als bedrijf ook beter van. Want als je puur in de transactionele hoek blijft zitten, dan loop je als bedrijf ook vast. LEAN HR zorgt echt voor die duurzame verbinding.”
Nieuwsgierig naar de buitengewoon aantrekkelijke vacatures voor iedereen die affiniteit heeft met techniek? Kijk dan hier!